/ Candice

Idag har varit en jobbig dag. Regnet och kylan gör inte heller hela situationen bättre precis.
Det har varit mycket snack om svininfluensan och nu håller alla på att vaccineras. Jag vet dock inte om jag kommer att klara av att ta vaccinet, men jag ska iaf försöka. Imorrn får vi se om jag tog den eller inte.
Det går även rykten om att ribbaskolan (grännas allmänna skola) har tjugosju elever som ligger hemma sjuka just nu,
och jag fick höra av en tjej från min klass att två elever från PreDP i våran skola har insjuknat.
Jag hoppas verkligen att det inte sprider sig mer, för att då kommer chansen för att vi andra ska klara oss vara minimal. Detta beror ju då på att vi bor så tätt ihop, och umgås så konstant.

Men för att övergå till något annat så kan jag ju då berätta - som izabelle sa igår - att jag tyvärr inte kommer med till Stockholm över helgen då det är en ganska så exakt kris som pågår hemma i Luxembourg. Så jag måste ta planet dit på fredag morgon. Jag hade verkligen sett fram emot den här helgen, men förlåt tjejer - jag måste åka ..
Jag kan också passa på att berätta att här har julbelysningar satts upp över 'the main street' av Gränna, vilket känns jättemysigt! Jag har alltid älskat jul. Svensk jul med massa snö, en fin gran och massor av presenter. Kan inte bli mysigare?

Men. Nu ska jag fortsätta städa - jag tar bilder på resultatet sedan, så jag kan visa att jag verkligen gjort det idag.
Chú!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0